İmkânsızın Şarkısı / Noruvei No Mori

"Bir bisküvi kutusunun içinde, her tür bisküvi vardır, sevdiklerin de, pek sevmediklerin de, öyle değil mi? Ve insan sevdiğini önce yerse geriye pek sevmedikleri kalır sadece. Ben kötü günler geçirdiğimde hep böyle düşünürüm işte. Şimdi bunu yaparsam, sonrası daha kolay olur, derim kendi kendime. İnan bana, yaşam bir bisküvi kutusu gibidir."
"Ölümün yaşamın sonu değil de bir parçası olduğunu öğrenmiştim. Doğruydu bu. Yaşayarak ölümü besliyoruz."



Sıradan gibi görünse de, aslında çok samimi, sade bir üslupla yazılmış, özellikle sonlara doğru içine alma duygusu daha da artan bir kitap.

Hayat tahminlerimizle, ya da planlarımızla ilerlemiyor. Başlangıcı yapılmış şeyi daha tamamlamaya vaki olmadan, planlar değişebiliyor.


Denizin Beklediği / Afşar Timuçin

Varılırdı daha saydam günlere isteseler
İsteseler yalnızlık giremezdi evlere 
Seni sevmek bir kırlangıç olacak bekleseler
Ve uçacak durmadan adasız denizlere

Kim bulacak cam kırığı gözlerinde sevgimi
Sonra yalnız kalmak gibi yoksulca uğuldayan 
Bütün okyanusların baş eğdiği tek kaptan
Sana verdim geç diye bütün denizlerimi




Sanırım zaman; unutulmuş bir kitabın kapağını ve kapağın iç kıvrımını kaldırdığında içine yazılmış bir şiirin ilk iki kıtasını görüp, buraya son iki kıtayı yazmaktır. Yazmaktan öte, yazdıranı anmaktır.

Benden hep çok adım önde...

Bu Blogda Ara

Blog Arşivi

Popüler Yayınlar